בואו להכיר את המאיירים של הספרים!

לאיורים יש תפקיד חשוב מאוד בספר, ולכן ינץ בוחר לעבוד עם מאיירים ומאיירות הכי טובים שאפשר. ינץ מספר, "העבודה עם המאיירים היא תמיד הרפתקה נפלאה. אחרי שהספר כתוב, אנחנו נפגשים, המאייר או המאיירת, עורכת הספר ואני ומתחילים לדמיין אילו איורים יהיו בספר, איפה הם יהיו, מאיזו זווית יראו את הדמויות, איך הדמויות בכלל ייראו. האמת היא שלעתים קרובות כבר בשלב הכתיבה אני מדמיין חלק מהאיורים וכותב לי רעיונות בצד. לשמחתי עבדתי עד היום עם מאיירים מוכשרים ביותר."

אבי בלייר

רבים חושבים שאבי בלייר הוא אנימטור ומאייר, אבל למעשה מדובר בקוסם. אתם מכירים מופעי קוסמות שבהם הקוסם או הקוסמת מבצעים איזה תעלול מדהים, שאתם לא מבינים איך הוא קרה לכם הרגע מול עיניים? זה בדיוק מה שמרגישים כשפוגשים את אבי והוא מתחיל לאייר על הנייר בעיפרון אדום. הנייר לפני רגע היה לבן וריק והנה סְטַגַדִיש! יש עליו איור מקסים, שנראה כאילו הוא זז, איור מרגש או מצחיק שנראה ממש חי. ואבי עושה את זה על המקום פעם אחר פעם!

ינץ ואבי הכירו לראשונה כשהתחילו לעבוד ביחד על "כשסבא אליהו היה קטן." זה היה ספר הילדים הראשון שאבי אייר. ינץ הגיע במקרה לאתר של אבי והתפעל מאוד מהאיורים שלו, ולכן הציע לאבי לאייר את הספר. כבר בפגישה הראשונה היה ברור שיש להם חיבור נהדר ושלאבי יש יכולת לצייר כל מיני רגשות מורכבים והבעות פנים של הדמויות, וזה ממש התאים לסדרה הזאת שמערבבת שמחה ועצב, אהבה, כעס, פחד, קנאה ועוד המון רגשות בו בזמן.

לינץ ולאבי היה ברור שהם ירצו לעבוד יחד גם על ספר אחר, ולא רק סבא אליהו. ולכן כבר כשינץ התחיל לכתוב את "הנסיכה אביגיל ובית החרושת לרגשות", הוא פנה לאבי וסיפר לו את הסיפור באופן כללי. לשמחתו של ינץ, אבי התלהב מהרעיון.

העבודה על הנסיכה אביגיל היתה שונה לחלוטין, כי הסיפור דרש ליצור עולם דמיוני שלם עם ארכיטקטורה (הדרך שבה בונים בתים), אופנה והתנהלות אחרת. מאתגר במיוחד היה לאייר דמויות בלי רגש על הפנים. אבל לשמחת כל הקוראים והקוראות, אבי נתן את הנשמה שלו והאיורים של הספר יצאו נפלאים וחד פעמיים!

בנוסף לכך אבי הוא גם צייר סטוריבורד (לוח איורים לתכנון צילומי סרט), מעצב דמויות ומרצה בעל ניסיון רב. בין היתר שימש כאנימטור ראשי של פרסומות רבות, של תוכניות טלוויזיה, של קולנוע ושל משחקים (גיימיניג!).

מעניין מה הספר הבא שינץ כיתוב ואבי יאייר.

יניב שמעוני

מאייר ספרי הרפתקאות דוד אריה והמורה דרורה לא מפלצת.

ליניב יש נפש של ילד, ואולי זו הסיבה שהוא מצליח לאייר בצורה כל כך נפלאה, שמדברת לילדים בארץ ובעולם. שיתוף הפעולה בין ינץ ויניב התחיל ב"הרפתקאות דוד אריה", נמשך 6 ספרים והמשיך גם בספר "המורה דרורה לא מפלצת", שעבורו יצר יניב רישומים, שמשלבים גם התרחשויות מהמציאות וגם את הדמיון של מיכאל, גיבור הספר. ליניב יש יכולת מופלאה ליצור איורים מלאי הומור, שנראים זזים ומצוירים מזוויות מפתיעות.

יניב הוא לא רק מאייר של ספרים, אלא גם אנימטור וקומיקסאי. הוא אייר ספרים רבים ובהם סדרת הספרים ילדי בית העץ, וזכה בפרס מוזיאון ישראל לאיורי ספרי ילדים. בשנת 2021 יניב הוציא ספר ראשון בסדרת קומיקס חדשה.

ליאורה גרוסמן

ליאורה גרוסמן

כשמביטים באיורים של ליאורה גרוסמן, מרגישים מיד כאילו נכנסנו אל עולם קסום של אגדות. הצבעים הנעימים שמשתלבים זה עם זה בצורה זורמת, הדמויות הנפלאות והנופים שבסביבן יוצרים תמיד התרחשות מיוחדת. את האיורים של ליאורה מזהים מיד, כי יש לה סגנון מובחן ואהוב.

ליאורה היא מאיירת של ספרים רבים בארץ ובעולם, זוכת עיטור אנדרסן לאיור ועיטור הפנקס לתרומה משמעותית לאיור הישראלי. אבל היא לא רק מאיירת. ליאורה היא גם אוצרת (מתכננת ויוצרת של תערוכות), חוקרת איור ישראלי, מקימת סדנת האיור לחברה הערבית במסגרת סדנאות "חממת חקאיה" מטעם מרכז הספר והספריות ובית הספר המקוון לאיור "מאיירימים".

כדי לאייר את סיפורי איש היער ליאורה השתמשה בטושים, בצבעי מים, בעפרונות צבעוניים ובהמון-המון אהבה. בספר תמצאו לא רק איורים שמלווים את הסיפורים: בסוף כל סיפור יש גם מידע בוטני ואחר על הצמחים. ליאורה ציירה את כל אחד מהצמחים בדיוק כמו שהוא נראה בטבע. זה יצא מוצלח כל כך שלאחר מכן פנו אליה צמחים מכל רחבי העולם וביקשו ממנה שתצייר אותם.

העולם של ינץ